زکات علم

زَکاةُ العِلمِ أن تُعَلِّمَهُ عِبادَ اللّه‏ِ امام باقر (ع)
زکات علم

مطالبی در زمینه کامپیوتر و علاقه مندی های شخصی من مطالب این وبلاگ غالبا مطالبی ست که در جای جای اینترنت کتاب یا دانشته های شخصی خودم می باشد که به عنوان مرجعی برای رجوع دوباره در اینجا جمع آوری شده اند .
ehsunitd.ir personal website

پیوندها

سخنانی معروف از هکرهای معروف

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱ ب.ظ


اشخاصی در بین ما هستند، اشخاصی با فلسفه خاص. اشخاصی که تجارت های مولتی میلیون دلاری رو راهندازی کردند، و بعضی هاشون هم میلیاردها دلار به کشور خودشون، حکومت های مختلف و مردم جهان ضرر و زیان وارد کردند. اشخاصی که خوب یا بد درک متفاوتی از زندگی دارند، دیدی متفاوت و تفکر متفاوت با اکثر مردم دارند. اما فاسفه آنها چیست؟
هکر در جامعه به شخصی خطاب میشود که ضعف های یک سیستم را میشناسد و میتواند از آنها بهربرداری کند. ممکن است که او از دانش و توانایی خود برای بهبود سیستم ها استفاده کند یا از آنها برای منافع شخصی یا خسارت زدن به دیگران بهره بگیرد. ولی بدون در نظر گرفتن نیت هکر، توانایی و سابقهٔ فعالیت، او چیزی در خود دارد که او را با هر شخص دیگری متفاوت میکند. فلسفه ای که او را به سوی هدفش سوق میدهد و او را به یک ابر متخصص تبدیل میکند.

 

بخشی ازبیانیه هکرها:

 

The Hackers’ Manifesto

“This is our world now. The world of the electron and the switch; the beauty of the baud. We exist without nationality, skin color, or religious bias. You wage wars, murder, cheat, lie to us and try to make us believe it’s for our own good, yet we’re the criminals. Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity. I am a hacker, and this is my manifesto.” Huh? Right? Manifesto? “You may stop me, but you can’t stop us all.”

” حالا این دنیای ماست. دنیای الکترونیک و سوئیچ؛ زیباییه نرخ ارسال در ثانیه. ما وجود داریم اما بدون ملیت، رنگ پوست، و تعصب دینی. جنگ به پا میکنید، میکشید، حقه میزنید، به ما دروغ میگید و تلاش میکنید تا ما باور کنیم که برای صلاح ماست با این حال ما مجرمیم. بله من یک مجرم ام. جرم من کنجکاویه. من یک هکر هستم، و این بیانیهٔ منه. ‘هان؟ چی؟ بیانیه؟’ شما ممکنه جلوی من رو بگیرید، اما هیچوقت نمیتونید جلوی همهٔ ما رو بگیرد.”


سخنانی معروف از هکرهای معروف

Jamie Zawinski معروف به jwz از بنیانگذاران نرم افزار آزاد

“If you give a hacker a new toy, the first thing he’ll do is take it apart to figure out how it works.”

به یک هکر یک اسباب بازی جدید بده، اولین کاری که میکنه جدا کردن قطعاتش و فهمیدنه اینه که چطور کار میکنه.


“Software Engineering might be science; but that’s not what I do. I’m a hacker, not an engineer.”

ممکنه که مهندسی نرم افزار یک علم باشه، اما این کاری نیست که من انجام میدم. من یک هکر ام نه یک مهندس.


Kevin Mitnick

بزرگترین هکر سده بیستم و هک کننده Pentagon، FBI،DMC و سیستمهای IBM،Nokia،موتورولا، ناول، سان میکروسیستمز، و شرکت های مخابراتی در آمریکا

“Then again, my case was all about the misappropriation of source code because I wanted to become the best hacker in the world and I enjoyed beating the security mechanisms.”

پس باز کل قضیه ی من در مورد تصرف تو سورس کد بود چون من میخواستم بهترین هکر دنیا باشم و از شکست دادن مکانیزم های امنیتی لذت میبردم.


“Security is always going to be a cat and mouse game because there’ll be people out there that are hunting for the zero day award, you have people that don’t have configuration management, don’t have vulnerability management, don’t have patch management.”

امنیت همیشه یک بازی موش و گربه خواهد بود چون کسانی خواهند بود که شکارچی جایزه حفره های زیرو دی هستند، و کسانی مسئول امور هستند که مدیریت پیکربندی ندارند، مدیریت آسیبپذیری ندارند، و مدیریت اصلاح خطرات را ندارند.


“So the ethic I was taught in school resulted in the path I chose in my life following school.”

اصول اخلاقی که تو مدرسه به من یاد دادند باعث انتخاب مسیر زندگیم بعد از مدرسه شد.


“As a young boy, I was taught in high school that hacking was cool.”

به عنوان یک پسر جوون تو مدرسه بهم یاد دادند که هک کردن جالبه.


Robert Morris متخصص رمزنگاری

The three golden rules to ensure computer security are: do not own a computer; do not power it on; and do not use it.

سه قانون طلایی برای اطمینان از امنیت رایانه: رایانه نداشته باش، به برق وصلش نکن، و ازش استفاده نکن.


Richard M. Stallman بنیان گذار GNU

“I’m always happy when I’m protesting.”

من وقتی اعتراض میکنم همیشه شادم.


“People said I should accept the world. Bullshit! I don’t accept the world.”

مردم میگند من باید دنیا رو قبول کنم. مزخرفه! من دنیا رو قبول نمیکنم.


“Playfully doing something difficult, whether useful or not, that is hacking.”

با لذت یک کار متفاوت انجام بده، چه مفید باشه چه نباشه، تو در حال هک کردن خستی.


“Thanks to Mr. Gates, we now know that an open Internet with protocols anyone can implement is communism; it was set up by that famous communist agent, the US Department of Defense.”

با تشکر از آقای گیتس حالا ما میدونیم که یک اینترنت آزاد با پروتکل هایی که هر کسی بتون اون رو پیاده سازی کنه کومونیسمِ؛ این بوسیله ی اون سازمانه کمنیستی تنظیم شد، توسط وزارت دفاع آمریکا.


hackers-1995-movie

جملاتی از فیلم نفوزگران(Hackers) محصول ۱۹۹۵

فیلم نفوزگران یکی از فیلمهاییست که پیرامون امنیت سایبر و سبک زندگی هکر ها ساخته شده و بازیگرانی مثل آنجلینا جولی و آنتونی رابینز خواننده معروف در این فیلم بازی کردند. همینطور من فیلم Takedown محصول ۲۰۰۰ رو به شما پیشنهاد میکنم که در مورد زندگی و دستگیری کوین میتنیک(در بالا چند جمله از اون رو آوردم) ساخته شده و فیلم جالب و هیجان انگیزیه.
من هنوز فیلم Hackers رو ندیدم اما جملات جالبی در دیالوگ های این فیلم رد و بدل میشه که خواندنش خالی از لطف نیست:

”Dan K: Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.”

“Dan K: هکر بودن نمیگه تو کدوم طرفی. هکر بودن یعنی تو میدونی چیزها دقیقاً چطور کار میکنند و میتونی با تغییر دادن در نحوه کارشون از اونها برای خوبی یا برای خرابکاری استفاده کنی.”


“Razor: Remember, hacking is more than just a crime. It’s a survival trait.”

“Razor: فراموش نکن هک کردن فقط یک جرم نیست، یک ویژگیِ بقاست.”


“Mrs. Murphy: What did you learn in school today?
Dade Murphy: Revenge.”

“خانم مرفی: امروز تو مدرسه چی یاد گرفتی؟
مرفی: انتقام.”


“The Plague: There is no right and wrong. There’s only fun and boring.”

“The Plague: خوب و بد وجود نداره. فقط تفریح کردن و بی حوصلگی وجود داره”


“The Plague: Kid, don’t threaten me. There are worse things than death, and uh, I can do all of them.”

“The Plague: بچه، من رو از مرگ نترسون. چیزهایی بدتر از مرگ هم وجود داره، و اوه، من میتونم همه ی اونها رو انجام بدم.”


“The Plague: Never fear, I is here.”

“The Plague: اصلاً نترس، من هست اینجا.”

یادداشت: یک هکر ممکنه بتونه به بیشتر از ۱۰ زبان برنامه نویسی مسلط باشه، الگریتم های پیچیده ریاضی و رمزنگاری های ناشناس رو تحلیل و حل کنه اما قرار نیست توی سوال”هست هکر تو؟” متوجه خطای دستوری بشه!

جملاتی از خودم نویسنده مقاله 

من خودم رو یک هکر نمیدونم(فقط یک علاقمند ام) اما در طول مدتی که با اشخاص مختلف کار کردم جملات جالبی به ذهنم رسیده که تصمیم گرفتم اونها رو امروز در این مقاله منتشر کنم. همه ی این جملات در طول چند سال گذشته به ذهنم رسیده و فکر نمیکنم کسی قبلاً از اونها استفاده کرده باشه با این حال اگه این جملات را قبلاً جایی شنیدید یا خواندید لطفاً در نظرها بگید تا من اصلاح کنم. این هم جملات من:
• اگر جایی رو برای کسی آنالیز امنیت کنی اون رو امروز نگران کردی؛ اگه مفاهیم امنیت رو بهش یاد بدی اون رو تا آخر عمر نگران کردی.
• امنیت مطلق بزرگ ترین آرزوی ترسوها و پوچ ترین کابوس هکر هاست.
• وقتی سیستم رو زیر فشار شکنجش کردم اعتراف کرد.
یادداشت: در هنگام کار با سیستم هایی که ازشون شناخت نداری وارد کردن بار سنگینی از اطلاعات راندوم میتونه خروجی های جالبی از سیستم به ما بده.
• هرچی شکارچی گرسنه تر باشه هدفش برای شکار کوچیکتره. بقا انگیزست، هدف نیست.
• بدون کار رو کی و چطور شروع میکنی و کی و چطور تموم میکنی. قطع کردن ناگهانی یک فرایند اشتباه بزرگیه مثل خوابوندن بچه با باتوم به جای لالایی، یا بدتر قطع کردن برق کامپیوتر به جای خاموش کردنش.
• تو زمانی که همه دانش رو با این باور کسب میکنند که بر کل علم تسلط مطلق دارند تنها اشخاصی که کافر میشند به رستگاری میرسند.
• ویروس نویسها بهترین برنامه نویس های دنیا هستند چون یاد گرفتند طوری کرم بنویسند که سریع و سبک باشه و هیچ وقت دچار خطا نشه.
• یک هکر خوب مثل یچه ی خلاق، جوون پر شور و شوق و یک پیر عاقل و با صبر و حوصلست.

  • ehsan gholami

نظرات (۴)

من که خیلی استفاده کردم سایتتون یکی از بهتریناس دمتون گرم
یک هکر باید نترس باشه

:)

We are anonymous 

We are legion 

We fight corruption

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی