زکات علم

زَکاةُ العِلمِ أن تُعَلِّمَهُ عِبادَ اللّه‏ِ امام باقر (ع)
زکات علم

مطالبی در زمینه کامپیوتر و علاقه مندی های شخصی من مطالب این وبلاگ غالبا مطالبی ست که در جای جای اینترنت کتاب یا دانشته های شخصی خودم می باشد که به عنوان مرجعی برای رجوع دوباره در اینجا جمع آوری شده اند .
ehsunitd.ir personal website

پیوندها

حذف پسورد ویندوز

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۳ ب.ظ

بسم الله خیرالاسماء

سلام

اگر از ویندوز ۷ استفاده می کنید و پسورد ورود آن را فراموش کرده اید و یا خدایی نکرده قصد دیگری در سر دارید خیلی راحت می شود ویندوز را دور زد و به راحتی وارد ویندوز شد. برای این کار نیاز به هیچ نرم افزار اضافه ای هم ندارید.

این کار در دو مرحله ۱ و ۲ و مرحله اول از دو روش الف وب قابل اجرا می باشد.

۱- الف- پیشگیری (هنگام دسترسی به ویندوز)

اگر فراموشکار هستید و امکان دارد روزی پسورد خود را فراموش کنید (و یا افراد با نیت های شوم الان دسترسی به ادمین کامپیوتر خاصی دارند) بهتر است از فرصت استفاده کنید و با اجرای یک دستور ساده خیال خود را راحت کنید. 

در ویندوز ۷ در منوی استارت و در قسمت سرچ cmd را جستجو نمایید و با راست کلیک بر روی آن Run as administrator را انتخاب کنید. حالا کافیست دستور زیر را کپی کرده و در خط فرمان راست کلیک کرده و گزینه paste را انتخاب نمایید (ctrl+v در این جا paste نمی کند.)

REG ADD “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\sethc.exe” /v Debugger /t REG_SZ /d “C:\windows\system32\cmd.exe”

 

۱- ب- درمان (هنگام دسترسی نداشتن به ویندوز)

اگر قبلا طبق روش الف دستور مورد نظر را اجرا نکرده و الان پسورد خود را فراموش کرده اید (و یا افراد با نیت های شوم قصد نفوذ به ویندوز را دارند) باز هم بدون نیاز به نرم افزار کافی است کامپیوتر را با دی وی دی ویندوز ۷ بوت کرده و مراحل نصب را آغاز نمایید و مطابق تصاویر زیر ادامه دهید:

اگر فایل sethc را دوست دارید! ( و یا افراد خاص می خواهند آب از آب تکان نخورد ) بد نیست که قبل از اجرای دستور اصلی توسط  فرمان زیر یک کپی از sethc تهیه فرمایید.

copy c:\windows\system32\sethc.exe c:\windows\system32\sethc_1.exe

خب حالا کافی است فایل cmd  را با یک دستور ساده جایگزین sethc نمایید. (جالب است بدانید شما در هنگام اجرای ویندوز چنین دسترسی ندارید و ویندوز از این فایل محافظت می نماید)

copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

خب کار تمام شد.

این دستورها (روش الف و ب) چه کار می کند؟!

روش اول با دستکاری رجیستری ویندوز فایل cmd را در رجیستری به جای فایل sethc جایگزین می کند. روش دوم نیز فایل cdm را کلا به جای sethc قرار می دهد. فایل sethc وظیفه تغییر کنتراست را بر عهده دارد و نکته ای که شاید تاکنون نمی دانستید آن است که این فایل در صفحه ورود به ویندوز با کلید های ترکیبی left(alt+ shift)+ printscreen اجرا می شود. همانطور که متوجه شده اید بعد از اجرای دستور بالا خیلی راحت ویندوز را دور زده اید.

حذف پسورد 7

۲- مرحله نهایی (بعد از روش الف و ب)

حالا کافی است در صفحه ورود و هنگام درخواست پسورد توسط ویندوز کلید های ترکیبی left(alt+ shift)+ printscreen را گرفته و در صفحه cmd هر آنچه دوست دارید اجرا نمایید. اگر آشنایی زیادی با خط فرمان ویندوز و دستورات متنی ندارید از دستورات زیر استفاده نمایید:

ساختن یوز جدید مثلا با نام ali و پسورد ۱ :

net user ali 1 /add

تغییر پسورد یوزر administrator به مثلا ۱ :

net user administrator 1 /add 

ورود به دسکتاپ بدون یوزر و پسورد !! :

explorer

یه توضیح ساده این که طبق تجربه گاهی اوقات در تنظیمات گروپ پالیسی ویندوز اینطور تعریف شده است که پسورد باید ترکیبی از حروغ کوچک و بزرگ و عدد و نشانه باشد و با مثلا بیشتر از ۷ حرف انتخاب شود. پس اگر هنگام تعریف کاربر جدید و یا تغییر پسورد یوز موجود اخطاری مشاهده کردید به این دلیل است.

  • ehsan gholami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی