زکات علم

زَکاةُ العِلمِ أن تُعَلِّمَهُ عِبادَ اللّه‏ِ امام باقر (ع)
زکات علم

مطالبی در زمینه کامپیوتر و علاقه مندی های شخصی من مطالب این وبلاگ غالبا مطالبی ست که در جای جای اینترنت کتاب یا دانشته های شخصی خودم می باشد که به عنوان مرجعی برای رجوع دوباره در اینجا جمع آوری شده اند .
ehsunitd.ir personal website

پیوندها

image45 دریافت لیست برنامه های نصب شده در ویندوز با PowerShell

 

فرض کنید کسی از شما بخواهد لیستی از برنامه های نصب شده در کامپیوتر را به او نشان بدهید. برای به دست آوردن این اطلاعات از چه چیزی استفاده می کنید؟ یک نرم افزار؟ نه، ما پاورشل را داریم.

برای دریافت لیستی از برنامه های نصب شده به سادگی می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

Get-WmiObject -Class Win32_Product | Select-Object -Property Name

image40 دریافت لیست برنامه های نصب شده در ویندوز با PowerShell

همچنین ممکن است بخواهید یک فایل خروجی از این لیست تهیه کنید، برای اینکار بعد از یک علامت > محل یک فایل متنی که می خواهیم ایجاد کنیم را وارد می کنیم.

Get-WmiObject -Class Win32_Product | Select-Object -Property Name > C:SoftwarePCapps.txt

image41 دریافت لیست برنامه های نصب شده در ویندوز با PowerShell

چیزی که واقعا  Power Shell  را بی عیب می کند این است که اگر این کار را در دو دستگاه مختلف انجام دهید، به سادگی می توانید نرم افزارهای نصب شده روی آنها را با هم مقایسه کنید.

(Compare-Object -ReferenceObject (Get-Content C:SoftwarePCapps.txt) -DifferenceObject (Get-Content C:SoftwareLAPTOPapps.txt

image42 دریافت لیست برنامه های نصب شده در ویندوز با PowerShell

هر مورد که شاخص اشاره کننده به راست دارد (<=) به این معناست که این برنامه در لپ تاپ من نصب است، اما در PC من نصب نشده، و هر مورد که شاخص اشاره کننده به چپ در کنار خود دارد (=>) به این معناست که این برنامه در PC نصب بوده اما در لپ تاپ نصب نمی باشد.

نکته: Power Shell نسخه ی پیشرفته ی Command Prompt بوده و به طور پیشفرض در ویندوز ویستا و ۷ نصب می باشد. برای دسترسی به آن کافیست منوی استارت را باز کرده و PowerShell را تایپ کنید.

  • ehsan gholami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی